Introductie BBT Garage Software

Welkom bij BBT, dé cloud-gebaseerde software voor moderne werkplaatsen. Ontdek in een oogopslag hoe onze slimme tools uw dagelijkse processen eenvoudiger maken en u tijd besparen.

Met overzichtelijke video’s laten we u de kracht van enkele modules zien:

Ontdek hoe eenvoudig werken kan zijn met BBT!

BBT Dashboard

 

Bij het inloggen kom je eerst en vooral op uw eigen dashboard terecht. Hier ziet u in 1 oogopslag wat de recente activiteiten zijn binnen uw persoonlijke BBT-omgeving.

Van hieruit ziet u telkens de meest recente werkorders, geraadpleegde klanten en ingeschreven voertuigen in uw garage register. U kunt de status opvolgen van de verstuurde offertes, bestelbonnen en bestekken.

Bovenaan het dashboard heeft u de mogelijkheid om op een vlugge manier:

  • een nieuwe klant toe te voegen
  • een werkorder aan te maken op een bestaand of nieuw voertuig
  • een factuur op te stellen
  • een voertuig in het BTW-register in te schrijven
  • ….

 

Klantenbestand

 

Via het klantenbestand beheert u eenvoudig al uw klanten en hun wagens met de volledige historiek.
Bent u in uw klantenbestand op zoek naar een specifieke klant en zijn voertuig?
Dan hebt u de mogelijkheid om deze snel weer te geven op basis; voertuig merk, model, nummerplaat…

Links worden de klantgegevens ingevuld. Rechts heeft u de mogelijkheid om de voertuiginformatie van 1 of meerdere voertuigen onder diezelfde klant in te vullen.

Beschikt u over het BTW-nummer van uw klant?
Dan worden de gegevens automatisch aangevuld.

Indien u gebruik maakt van een kaartlezer?
Dan kan via onze koppeling met eID de persoonsgegevens van de klant automatisch ingelezen worden.

Wenst u de historiek (op klant of voertuigniveau te) te raadplegen, dan kan u deze hier op een eenvoudige manier terugvinden.

Hier vindt u telkens terug welke werken in het verleden zijn uitgevoerd, welke onderdelen u toen gebruikte en aan welke tarieven.
Wenst u de facturen opnieuw te downloaden?
Dit kan gemakkelijk door op het PDF-icoon te klikken.

Elke klant heeft ook zijn eigen document center. Waarbij het mogelijk is om foto’s of documenten van het voertuig toe te voegen aan de klantenfiche.
Vanuit de klantenfiche is het ook mogelijk om rechtstreeks een werkorder/factuur, offerte of ander document type op te maken.

Is het voertuig klaar om afgehaald te worden?
Dan breng je de klant op de hoogte via SMS, Email of WhatsApp.

Wenst de klant zijn banden te stockeren binnen uw garage?
Dan kan dit eenvoudig bijgehouden worden via onze bandenmodule met bijhorende stockagelabels en opslagovereenkomst.

 

Werkorders

 

Via de tab “orders” heeft u een overzicht en bijhorende status van:

    • werkorders
    • offertes
    • bestelbonnen
    • leveringsbonnen

</ul
Wenst u een werkorder aan te maken drukt u op “Werkorder maken”, waarna u een klant of voertuig kan toewijzen, of van hieruit een nieuwe klant kan aanmaken.

Binnen het werkorder heeft u de mogelijkheid om artikelen toe te voegen uit de lokale voorraad, of om stukken rechtstreeks te importeren via de cataloog van onze partners.

Wenst u liever te werken met vaste templates?
Met 1 klik kan u deze toevoegen op het werkorder.

Daarnaast kan u heel eenvoudig de KM-stand en de uitgevoerde werken doorsturen naar CarPass en kan u ervoor kiezen om het voertuig meteen in te schrijven in het BTW-register.

Heeft u een groot herstellingswerk?
Houdt u graag de uren bij om deze nadien om te zetten naar uw factuur?
Dat kan u via onze tijdsregistratie module op een gedetailleerde manier uw uren registeren. Zo weet u hoe lang en wie er op een werkorder of andere opdracht gewerkt heeft.

 

Planning

 

Onze planningsmodule zorgt ervoor dat u uw afspraken steeds bij de hand heef. In 1 overzicht krijgt u een weergave van uw planning op dag- of week niveau.

Belt een klant voor een afspraak?
Dan kan u heel snel een afspraak maken op een vrij moment in uw agenda.

Van hieruit geeft u aan voor welke type werk de klant langskomt. Noteert u extra informatie en kiest u de status van de klant.

Wacht de klant ter plaatse of geeft u deze een vervangwagen mee?
Vanuit de planning kan u eenvoudig het werkorder opmaken, voorbereiden of reeds stukken gaan bestellen.

 

Wagenpark

 

In het wagenpark kan u de stockvoertuigen voor de verkoop aanmaken en heel snel uw aan,- en verkoopwaardes terugvinden. In 1 oogopslag kan u meteen de verkoopstatus van uw voertuigen controleren.

Binnen het stockvoertuig geeft u de gewenste voertuiginformatie in. En kan u hier eenvoudig een offerte of bestelbon aan koppelen. Het is mogelijk om aparte optielijsten af te drukken of de opties te laten meekomen op vorig genoemde documenten alsook op de factuur.

Wenst u uw foto’s of bestanden toe te voegen aan uw stockvoertuig?
Dan kan u ervoor kiezen om deze mee te sturen met bv. De offerte of bestelbon naar klanten en potentiële kopers.

Elk stockvoertuig heeft ook een aantal eigen documenten.De documenten die we hebben bij verkoop van een voertuig zijn:
“Consignatie”, “Consignatie Verkoop”, “Handelaarsplaat”, “Verkoopfiche” en “Aankoop & Marge attest”.

Per voertuig kan je ook een stock status toewijzen die je zelf kan aanmaken.
Bv. “Ordered”, “Paid”, “Docs OK” etc. om zo een correct overzicht te creëren binnen het wagenpark.

Wilt u nog een onderhoud uitvoeren op een net aangekocht stockvoertuig?
Dan heeft u de mogelijkheid om een intern werkorder te creeren waardoor u bij de financiële analyse van dat voertuig telkens de nettomarge kan bijhouden.

 

Bandenbeheer

 

Wenst de klant zijn banden te stockeren binnen uw garage?
Dan kan dit eenvoudig bijgehouden worden via onze bandenmodule met bijhorende stockagelabels en opslagovereenkomst.

Daar heeft u de mogelijkheid om het bandenmerk, de maten, snelheidsindex, locatie etc. in te geven om bijgevolg deze documenten af te drukken.

 

Contacteer ons

BBT Garage Software
Ambachtsstraat 8
9700 Oudenaarde

Contact algemeen
+32 (0)479 90 26 07
info@garage-cloud-software.be

Contact verkoop
+32 (0)474 05 57 09 (Nederlands)
+32 (0)476 33 30 57 (Français)
sales@garage-cloud-software.be